Oldal kiválasztása

Visszatérítési és visszaküldési szabályzat

Általános Szerződési Feltételek

A megrendelés adatait, a kosár tartalmát még a megrendelés véglegesítse
előtt módosíthatja a vásárló. A rendelés elküldése előtt módosítható a kosár
tartalma, a szállítási és fizetési módok, vásárló adatai is, ehhez a megfelelő
elnevezésű sorra kell kattintani a megrendelőlapon.

A kosár tartalmánál a mennyiség módosításához a mennyiség mezőben kell
átírni a megrendelni kívánt mennyiséget, illetve a sor végén található piros
ikonnal törölheti a terméket a listából.

A megrendelés rögzítését követően is lehetősége van vásárlóinknak a rendelés
adatainak módosítására, ebben az esetben kérjük, hívja telefonos
ügyfélszolgálatunkat vagy kérését küldje el [email protected] mail címre.

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A szerződés alanyai

Vásárló: A webáruház vásárlójává azon személyek, vállalkozások, szervezetek
képviselői válhatnak, akik a webáruház felületének alkalmazásával megrendelést
aktiválnak és ezen aktiválási folyamat részeként elfogadják a Szolgáltató által
előírt Általános Szerződési Feltételekben (továbbiakban: ÁSZF), Adatkezelési
Szabályzatban és a Fizetési Feltételekben foglaltakat.

Szolgáltató: Szolgáltató jogi személyiséggel felruházott gazdasági társaság,
amely társaság a weboldal üzemeltetését biztosítja és a Vásárlókkal vásárlásaik
alkalmával eladóként jogviszonyba kerül.

A szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: Hajnal Kárpit Kft.

Székhelye: 4325 Kisléta, Hajnal utca 74.

Üzlethely: 4320 Nagykálló Korányi út 19.

Elektronikus levelezési cím: [email protected]

Adószám: 29036655-2-15

Telefonszám: 06307015229

A szolgáltató tevékenységét nyilvántartásba jegyezte: 2022.

Cégjegyzékszám: 15 09 088242

Futárszolgálat: a Vásárló választása szerint az áru kiszállítására igénybe vett futárszolgálat, aki gazdaságilag elkülönül a Szolgáltatótól és ezen
tevékenységért vállalkozási díj illeti meg a jelen Általános Szerződési feltételekben meghatározottak szerint.

A webáruház használata, árurendelés

A Hajnal Kárpit webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott
megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A termékek elörendeléssel történnek megvásárlásra, ennek ideje átlagosan 1-3 hét is lehet.

A felek közötti szerződés “Megrendelése leadása” ikonra való kattintással, a megrendelés megerősítésével jön létre. A Felek között az így, magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül. A Szolgáltató a szerződést iktatja, és annak létrejöttét a felhasználó törlési kérelméig őrzi.
Az áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. Ha vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdések merülne fel, a Szolgáltató biztosítja a feltett kérdések megválaszolását. A Vásárló a webáruházban minden terméknél megadhatja a rendelni kívánt mennyiséget, amelyet a “kosárba teszem” ikonra kattintással tudja saját vásárló kosarába helyezni. A webáruház felületén lévő “kosár tartalma” feliratú ablakban ellenőrizhető a megrendelésre váró terméke felsorolása. A megrendelni kívánt termékeket miután a Vásárló összegyűjtötte a “kosár tartalma” ablakban található “tovább a kosárhoz” ikonra kattintva nyílik meg a megrendelés link. A Vásárló a megnyílt oldalon tudja megadni a megrendeléshez szükséges adatokat, áru átvétel módját és a fizetési módot. Az adatok és feltételek megadását követően a Vásárló a “Megrendelése leadása” ikonra kattintva aktiválja a megrendelését, amely megrendelést egy automatikus e-mailben igazol vissza a Szolgáltató a Vásárlónak. A Szolgáltató a hibásan (pl.: adatbeviteli hiba) vagy nem megfelelően megküldött megrendelésért felelősséget nem vállal. Érvényes és a Megrendelőre nézve kötelező érvényű és erejű megrendelésnek minősül, amelyen a Megrendelő neve és bármely képviselőjének, alkalmazottjának aláírása szerepel. Ebben a körben az elektronikus levelet is iratnak kell tekinteni. Megrendelését a Vásárló következmények nélkül jogosult lemondani az [email protected]  e-mail címen.

Fizetési információk:

Utánvét: Kiszállításkor a megrendelés ellenértéke a szállítónak átvételi
elismervény ellenében készpénzben fizetendő, a számlát a Szolgáltató papír
alapon nyomtatva, a csomagba helyezi a Vevő részére. Utánvét költsége 2080 Ft.

Átutalás előre: A Szolgáltató a Vásárlónak a megrendelés visszaigazolását
követően átutalásos számlát állít ki és ezt e-számla formájában megküldi a
Vevőnek e-mailben, amelynek Vevő nyolc (8) napon belüli kiegyenlítésére
köteles. A számlában meghatározott ellenérték a számlában meghatározott
bankszámlán történő jóváírást követő 2 munkanapon belül a Szolgáltat köteles a
termék kiszállítására, ha a termék raktárkészleten van.

Bankkártyás fizetés: a rendelés leadásakor, a bankkártyája adatait megadva
fizeti ki a vásáró a csomag ellenértékét.

Elfogadom, hogy a Hajnal Kárpit Kft által a [email protected] felhasználói
adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek az OTP Mobil
Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatkezelő részére. A
továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail
cím. Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati
segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme
érdekében végzett fraud-monitoring.

Árak

A webáruház az árakat bruttó formában tünteti fel. A weboldalról
megrendelhető termékek árai változásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal,
hogy módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A
módosítást a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. A webáruházban
kínált termékek műszaki és más paramétereinek, adatainak, árainak stb.
helyessége érdekében a legnagyobb gondossággal jár el a Szolgáltató, de ezekért
felelősséget nem vállal. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére
hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan
téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától
jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1”Ft-os
árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem
felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló
elállhat vásárlási szándékától. A változások akkor lépnek életbe, amikor a
webáruházban online megjelennek.

Házhoz szállítás feltételei és díjai

A megrendelt árut a megrendelést követő 3-6 napon belül 8 és 18 óra között a
Szolgáltató a megrendelésben meghatározott címre szállítja le saját szállító
eszközzel vagy futárszolgálat igénybevételével (továbbiakban együttesen:
szállító). Ettől eltérő esetben a szállítás pontos idejét a Szállító a
Vásárlóval egyezteti. A hétvégén vagy ünnepnapokon beérkezett megrendelés a
munkaszüneti napot követő első munkanapon kerül feldolgozásra. A Webáruházban
rendelhető termékek közül nem minden árut tart a Szolgáltató raktáron, ezért
ezen áruk esetében a megrendelés aktiválása után minden esetben telefonon vagy
e-mailben visszaigazoljuk a szállítás várható időpontját.

Személyes átvétel

Vásárlóinknak lehetősége van a megrendelt terméket kállósemjéni üzletünkben
személyesen átvenni. Ebben az esetben természetesen szállítási díjat nem
szállítunk fel, a csomag ellenértékét készpénzben kell kifizetni.

Szállítási díjszabás

A kiszállítási díja 25km körzetben ingyenes. Egyéb esetben érdeklödjön
ügyfélszolgálatunknál. Ezen szállítások esetén a webáruház munkatársai a
megrendelést követően egyeztetik a szállítási feltételeket a Vásárlóval. A
szállítási díjak változásának jogát a Szolgáltató fenntartja, de köteles ezen
díjváltozásokról a weboldalán tájékoztatást adni a Vásárló számára.

Az esetleges szállítási késedelemből vagy a megrendelés meghiúsulásából
eredő károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

Szállítással kapcsolatos reklamációk

Amennyiben a Vásárló az átadás átvétel során a leszállított csomagon bármi
nemű sérülést tapasztal, arról a szállítóval együttesen köteles jegyzőkönyvet
felvenni. Az igazolhatóan a szállításból eredő károkért a szállítást végző
vállal felelősséget. A jegyzőkönyv Szolgáltatónak történő megküldésével a
Vásárló köteles a Szolgáltatót tájékoztatni az áru átvételét követő
negyvennyolc (48) órán belül a szállítási reklamációjáról. A megrendelés és a
leszállított áru közötti eltérés esetében a Szolgáltató az árut saját költségén
a megrendelésben szerepelő árura köteles kicserélni, ha az a Szolgáltatóra nem
ró aránytalan mértékű terhet és a leszállított áru a megrendelt áru
helyettesítésére alkalmas. Helyettesítésre alkalmas az áru, amennyiben rendelkezik
mind azon tulajdonságokkal és minőséggel, mint a megrendelőben meghatározott
áru és annak ára nem haladja meg a megrendelőben meghatározott áru értékét.
Vásárló az áru átvételekor köteles olyan körültekintéssel és gondossággal
eljárni, hogy a Szolgáltató jogainak esetleges szállítóval szembeni
érvényesítését elősegítse, vagy azt megóvja.

Jótállás, Szavatosság

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a hajnalkarpit.hu  hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor
felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves
elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a hajnalkarpit.hu vállalkozás nyújtotta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles
bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 5.1. pontban
meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termékgyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát
elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági
igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a
webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás
alapján?

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk
fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó
vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül,
ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból
fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól
függetlenül megilletik.

Fizetési feltételek

Utánvét: Kiszállításkor a megrendelés ellenértéke a szállítónak átvételi
elismervény ellenében készpénzben fizetendő, a számlát a Szolgáltató papír
alapon nyomtatva, a csomagba helyezi a Vevő részére.

Készpénz: Vásárlóinknak lehetősége van a megrendelt terméket nagykállói
üzletünkben személyesen átvenni. Ebben az esetben természetesen szállítási
díjat nem szállítunk fel, a csomag ellenértékét készpénzben kell kifizetni.

Átutalás előre: A Szolgáltató a Vásárlónak a megrendelés visszaigazolását
követően átutalásos számlát állít ki és ezt e-számla formájában megküldi a
Vevőnek e-mailben , amelynek Vevő nyolc (8) napon belüli kiegyenlítésére
köteles. A számlában meghatározott ellenérték a számlában meghatározott
bankszámlán történő jóváírást követő 2 munkanapon belül a Szolgáltat köteles a
termék kiszállítására, ha a termék raktárkészleten van.